Itulah realiti..mereka amat mengagumkan...

Layan majalah 3....

Kisah yang menarik sekali iaitu mengenai 'Kaum Bajau Laut'

Hemmmm...menimbulkan tanda tanya dalam diri...

Bagaimana kanak-kanak seawal umur 4-5 tahun sudah mengusai kesemua teknik menyelam tanpa ada yang mengajar...

Selain itu .bagaimana mereka dapat tinggal di rumah yang sangat kecil dengan 5 hingga 6 keluarga....bayangkan jika satu keluarga ada seramai 7 orang anggota...inikan pula 6 buah keluarga....so amazing...

Satu lagi yang menjadi tanda tanya....bagaimana mereka menjalankan aktiviti seharian lantaran banyak masa dihabiskan di atas sebuah bot yang di dalamnya ada seramai lebih 10 orang.....sungguh padat rasanya....

Mungkin bagi kita yang telah terbiasa dengan kehidupan di darat merasa sesuatu yang tidak mungkin kita lakukan seperti mereka.... sangat tidak mungkin....

Tetapi itulah realitinya....kaum bajau laut amat mengagumkan sebenarnya  ^_^

Hari ini ada tugasan...


Hari ni ada tugasan..

Ehmmm..diarahkan berjumpa dengan seorang klien..

Tugas mudah sebenarnya....

Hanya perlu signature...

Cabarannya adalah .....

Aku perlu bersemuka dengan klien berbangsa bukan Melayu...

Padaku ada sedikit cabaran di situ...

Alhamdulillah....semuanya berjalan dengan lancar..

Walaupun 2 kali aku terpaksa berulang-alik bertemu klien bosku ini..


Menarik tugasan ini...

Ia lebih memberi pendedahan kepada ku terhadap dunia business....

Jarang sekali aku mendapat peluang sebegini...

Ku harap peluang ini akan ada baiknya buatku ...untuk hari ini dan di masa akan datang.

Good Luck untuk diri sendiri...dan syukur pada Ilahi yang sentiasa memberikan yang terbaik buat hamba-hambanya...Amin3...

Peristiwa petang tadi




Aku baru keluar dari pejabat....

Emmm....zuppppp...angin yang begitu kuat....

Macam nak terbang rasanya ditiup angin....

Petanda hujan akan turun dengan lebatnya...

Aku ke tempat biasa di bawah pejabat  JHAENS menunggu bapa..

Bapa lambat ambil hari ni...sebab katanya ada paip bocor kat tmpat kerja...

Aku tidak kisah menunggu lama...

Kerana aku bukan sendiri ...ada pakcik security teman berbual-bual...

Dan ada juga ku lihat beberapa orang  yang baru selesai mengikuti kursus perkahwinan sedang menunggu di situ.

Tunggu punya tunggu hujan pun turunlah dengan lebatnya...


Wah...punya lebat...

Dan tidak lama kemudian muncullah wajah yang aku tunggu-tunggu..bapa saya...heheheh

Dalam perjalanan pulang aku terkejut....ada satu pokok besar tumbang...


Wahhh....memang membuktikan yang angin bertiup sangat kuat tadi....

Nasib baik pokok tersebut tumbang di kawasan yang tidak menghalang lalu lintas...

Kami teruskan perjalanan pulang ke rumah....

Tiba-tiba satu lagi kejadian yang berlaku akibat angin kuat tadi...

Sebuah kereta honda biru telah kemek akibat dihempap tiang besi...alahai...malang nasib empunya kereta..


Sekadar gambar hiasan



Sekadar kejadian di Tawau ini yang ingin ku kongsi....peace....^_^
Sediakan payung sebelum hujan.....lalalallalalaa

I like Nasi Goreng!!!!!


Bila tengok gambar-gambar nasi goreng ni ...Huuuuhhhh...

Tak tertahan rasanya....rasa nak makan kalau ada kat depan mata..

Saya memang suka nasi goreng...

Lagi-lagi yang saya masak sendiri...

Kalau yang beli tu kurang sidikit....


Honestly....diorang masak tak sedap...hihihihih...

Kadang-kadang mereka bubuh ajinomoto sebagai bahan penyedap rasa...

Bukan apa...tahu-tahu jer la kan...kalau kat gerai-gerai and restoran ni dorang masak cincai..

Sebab nak cepat...pelanggan pun dah ramaikan....janji orang suka n kenyang then bayar..

Kalau time study dulu tengah-tengah focus study pun ble teringat nasi goreng...

Sempat lagi berangan-angan nak masak nasi goreng kalau balik cuti nanti...hahahahah

Nasi goreng ayam, nasi goreng seafood, nasi goreng pattaya, nasi goreng kampung, nasi goreng tomato dan banyak lagi....semua ni fav saya......(",)hihihihi............

Aduhai nasi goreng........

Melatih sifat sabar rupanya..

Menyingkap kembali dugaan yang dilalui oleh ku...

Satu ketika dulu aku sering menangis dan runsing serta tidak sabar ketika diberi ujian dan dugaaan

Aku menangis mengenang nasib diri...

Aku tidak lena tidur....

Yang ada di benakku hanyalah satu persoalan ' kenapa aku diberikan ujian dan dugaan seperti ini'

Betapa kebudak-budakkan aku dahulu.....


Dahulu aku diberi dugaan berbentuk kesihatan....

Dugaan yang aku tidak pasti akan berakhir ataupun tidak....

Tidak perlulah ku jelaskan sedetailnya dugaan tersebut....

Selama hampir hampir 5 tahun aku menanggung segalanya....

Dan akhirnya...... Aku teramat bersyukur.....aku tidak menyangka dugaan ini berakhir jua....

Tanpa aku sedari........................

Terima kasih Ya Allah....


Emm terlalu banyak dugaan dan ujian yang telah aku alami sebenarnya....

Semenjak kecil hinggalah ke dewasa ini....

Padaku cukuplah sedikit yang aku kongsikan...

Pada masa sekarang ini aku jua masih mengalami ujian...

Tetapi tidak seteruk dahulu....

Mungkin aku semakin matang....

Kini aku senyum menghadapi segalanya.....

Kini aku lebih sabar berbanding dahulu....

Kini aku tidak lagi mengalirkan air mata.....seperti dahulu.....

Kerana ku tahu......'Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya'....


"Allah SWT memberikan dugaan dan ujian kepada hamba-hambanya agar mereka kembali kepada-Nya"

Dan........................

Itu juga tandanya Allah sayang kita ^_^..... Alhamdulillah...

Post ini inginku kongsikan kepada sesiapa yang sedang menghadapi dugaan dan ujian....

Sabarlah wahai saudaraku....

Segalanya akan berakhir jua...

Apa yang kita inginkan......mungkin belum masanya....

Ada yang terbaik buat kita nanti.........

Nota budak baru belajar...

Hari ni sedikit strees membuat analysis

Barangkali ledger ni susah sikit mungkin..

Apa-apa pun masih boleh bertahan...

Yakin boleh menyiapkan dengan secepat mungkin..


Kakak-kakak di ofis happy go lucky...

Hahahahahah.....ada saja idea mereka....

Terubat strees yang melanda...

^_^......




Sabtu+ Ahad.....!!!


Sabtu dan ahad.....

Merupakan hari yang ditunggu-tunggu oleh semua...

Lebih-lebih lagi kepada yang telah berkerja.....

                                                                               Cuti ....^_^....kannnnnn

Hari nilah dapat menenangkan fikiran...

Setelah seminggu penat bekerja....

Mungkin ada yang tidak berasa penat....

Itu bagi yang kerja senang kot...

Tak pun kerja makan gaji buta....

Hikhikhikhik.... takder makna nyer....


Hmmmm...bagi yang bekerjaya.

Sabtu dan Ahad cukup bermakna....

2 hari yang ku tunggu-tunggu....

Untuk berehat...


Kepada kawan-kawan ku yang cukup memahami...

Ku mohon maaf sekiranya menolak pelawaan demi pelawaan 

Pelawaan untuk berjalan-jalan...

Mungkin pada pendapat kalian aku melupakan kalian...

Tidak sesekali....

Padaku jarang berjumpa adalah yang terbaik

Berbanding bertemu selalu....kerana jika bertemu selalu,,,,,

Kadang-kadang akan berlaku perselisihan faham ..betul tidak...

Dan kurasa jarang bertemu  lebih mengingatkanku kepada kalian...^_^






Doa ketika Bercermin











Ya Allah, sebagaimana Engkau telah mengelokkan kejadianku,maka elokkanlah pula akhlakku.





Kalian adalah sahabat yang terbaik buatku....


Sungguh aku benar-benar sibuk kini

Kesibukan yang teramat

Aku tidak pernah merasa sebegini sibuk sebelum ini

Malah berbeza dengan saat-saat aku menjalani praktikal duhulu


Semasa praktikal dulu aku masih ada masa berbual walaupun sibuk

Tetapi kini aku langsung tidak boleh berbual kerana masa itu amat bernilai

Bukan tiada masa rehat...ada ....

Tetapi masa itu aku gunakan untuk pergi ke MPT untuk  beribadat...

Lantaran tiada surau di sediakan di pejabat ...


Walaupun tersangat sibuk...

Namun aku dapat rasa kenikmatan sibuk itu...

Sukar ku gambarkan bagaimana....

Yang pasti aku gembira walaupun sibuk....


Syukur pada Allah SWT....

Kerana memberikan aku kesibukan ini....

Terima Kasih Ya Allah......


Kepada rakan dan sahabat...

Maaf jika jarang berhubung dengan kalian..

Aku harap kalian tidak marah....

Tiada niat untuk mengguris perasaan sesiapa...

Diri ini sungguh sibuk tapi tidak bermakna kalian ku lupai...

Kerana kalian adalah sahabat yang terbaik buatku ^_^...