Melatih sifat sabar rupanya..

Menyingkap kembali dugaan yang dilalui oleh ku...

Satu ketika dulu aku sering menangis dan runsing serta tidak sabar ketika diberi ujian dan dugaaan

Aku menangis mengenang nasib diri...

Aku tidak lena tidur....

Yang ada di benakku hanyalah satu persoalan ' kenapa aku diberikan ujian dan dugaan seperti ini'

Betapa kebudak-budakkan aku dahulu.....


Dahulu aku diberi dugaan berbentuk kesihatan....

Dugaan yang aku tidak pasti akan berakhir ataupun tidak....

Tidak perlulah ku jelaskan sedetailnya dugaan tersebut....

Selama hampir hampir 5 tahun aku menanggung segalanya....

Dan akhirnya...... Aku teramat bersyukur.....aku tidak menyangka dugaan ini berakhir jua....

Tanpa aku sedari........................

Terima kasih Ya Allah....


Emm terlalu banyak dugaan dan ujian yang telah aku alami sebenarnya....

Semenjak kecil hinggalah ke dewasa ini....

Padaku cukuplah sedikit yang aku kongsikan...

Pada masa sekarang ini aku jua masih mengalami ujian...

Tetapi tidak seteruk dahulu....

Mungkin aku semakin matang....

Kini aku senyum menghadapi segalanya.....

Kini aku lebih sabar berbanding dahulu....

Kini aku tidak lagi mengalirkan air mata.....seperti dahulu.....

Kerana ku tahu......'Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya'....


"Allah SWT memberikan dugaan dan ujian kepada hamba-hambanya agar mereka kembali kepada-Nya"

Dan........................

Itu juga tandanya Allah sayang kita ^_^..... Alhamdulillah...

Post ini inginku kongsikan kepada sesiapa yang sedang menghadapi dugaan dan ujian....

Sabarlah wahai saudaraku....

Segalanya akan berakhir jua...

Apa yang kita inginkan......mungkin belum masanya....

Ada yang terbaik buat kita nanti.........

No comments: