BERSEDERHANA LEBIH BAIK!!!


 
Assalamulaikum

Syabas kerana tetap bersemangat berpuasa. Teruskan dan tingkatkan semangat anda sehingga ke akhir Ramadhan.

Esok cuti, tentunya ada yang sibuk buat kuih raya, shopping raya, dan jangan lupa tunaikan zakat pada yang belum.

Mungkin ada antara korang yang rasa “alaamak pokailah poket musim-musim perayaan macam ni”. Nah! Elok BERSEDERHANA. Memanglah Raya Aidilfitri setahun sekali jer dan kalau boleh nak sambut semeriah yang mungkin tapi ‘berpijaklah di bumi yang nyata’ dan ‘ukur baju di badan sendiri’.



Kalau orang lain buat 10 pasang baju, kita pun nak ikut.

Kalau orang buat 10 jenis kuih raya, kita pun nak lebih banyak dari itu.

Kalau jiran kita beli tv baru, kita nak tv LCD yang lagi canggih dari jiran kita.

Kalau jiran kita nak beri duit raya RM30 ringgit seorang kita pun tak nak kalah.

Seperti yang aku katakana tadi BERSEDERHANALAH takut-takut habis raya korang dah pokai dan lebih teruk lagi berhutang sana-sini. ‘Beringat sebelum kena’…Ya tidak??

Fikir-fikirkan…..

Sekian ^_^

1 comment:

CinderLaLa said...

Betul3x.... Selamat hari raya jenab!! Maaf zahir & batin.. hehehe