Lazy!!!


Assalamualaikum

Pic from google

Aku tak tahulah kenapa sejak akhir-akhir ini aku semakin M A L A S!!!!

Mari aku definisikan perkataan malas.MALAS’ adalah suatu perasaan di mana seseorang  enggan melakukan sesuatu kerana dalam fikirannya sudah memiliki penilaian negatif atau tidak adanya keinginan untuk melakukan hal tersebut.  Pengertian ini aku tujukan kepada diri sendiri (ehem ehem) agar aku akan rasa pedas bila aku makan cili oppssss…sorry..suka-suki guna peribahasa.

Dulu aku rajin baca buku, kini aku hanya rajin baca account…

Dulu aku iron baju sekali untuk seminggu kini aku iron baju bila aku rasa perlu…

Dulu aku rajin bersenam , kini jari-jari aku sahaja bersenam (menaip)…

Dulu aku rajin masak, kini bila ada mood sahaja aku masak….

Dan banyak lagi dulu VS kini…..

See, aku semakin malas tapi kalau tengok movie amboiii bukan main rajin lagi. Ini memang tidak patut bak  kata orang muda-muda lagi dah malas OMG! Tak boleh jadi tak boleh jadi. 

AKU KENA BERUBAH!!!


4 comments:

Cik Mimie said...

haipppp
jgn malas2..hehe

Aki said...

jangan malas2.. tak baik.. ho ho ho..

Cik Zai @ CZ said...

Thanks cik Mimie n Aki ...entah kenapa jadi macam ni...sy mesti merajinkan diri....^_^

-Aida Ismail- said...

same lah ngn kiterr..huhu..