Aku dah ada brother-in-law !!


Assalamualaikum

Alhamdulillah, segalanya berjalan dengan lancar. Kakak aku dah selamat diijabkabulkan. Segala penat lelah sepanjang majlis berlangsung kini berkurangan dan semakin berkurang. That’s why la aku rajin update hari ni teheee….

I Miss my blog!!

Masa kakak aku kahwinkan ramainya sanak saudara datang and stay kat rumah. Sampai rumah bapak aku ni penuhhh! Tingkat bawah dipenuhi sanak saudara dari Indonesia dan tingkat atas pula dipenuhi dengan sanak saudara dari Malaysia. Haha, kadang-kadang terdetik di hati aku ‘diorang ni berpuak-puak ker apa ni?!’. Lupakan isu berpuak-puak ni sebab yang lebih penting bagi aku bilamana keluarga dari bapa dan mak aku masing-masing tidak kitinggalan membawa anak-anak mereka yang comel-comel dan sangat kiut itu tinggal kat rumah aku ( ehh silap, rumah bapa akulah)..

Disebabkan ramai sanak-saudara aku dari luar negara dan dalam negara berkumpul maka terjadilah pertembungan adat. Masing-masing ingin memperjuangkan adat nenek moyang mereka bak peribahasa Melayu ada mengatakan “biar mati anak jangan mati adat huh, dasyat peribahasa nikan? Sebagai contoh adat seperti ‘membuat kenduri doa selamat’ dengan diiringi dengan asap-asap dari kemenyan serta tidak ketinggalan pulut kuning. Huh dasyat!! Bila ditanya apakah rasionalnya meneruskan adat sebegini? Dengan seriusnya  warga emas yang sangat dihormati akan berkata begini ‘ jangan ditanya kenapa, buat sahaja’… Yeah aku pastinya akan bersembunyi di tempat selamat agar tidak dipaksa untuk membuat preparation adat mereka itu tehheeee…Bukan tidak pernah melarang tetapi warga emas manakan mahu mendengar nasihat orang muda seperti aku. Maklumlah mereka lebih dulu makan Natrium Klorida! Hahaha…

Apa-apapun memang seronok bila dapat berkumpul beramai-ramai dengan sanak saudara walaupun aku terpaksa tidur atas sofa disebabkan katil yang tidak dapat menampung kitorang semua hahaha.. Minggu depan rumah ini akan sunyi dan kembali ke keadaan sebelumnya bila sanak-saudara semuanya pulang ke rumah masing-masing. 

Ehm, tapi ada satu yang berubah, aku kini dah ada brother in-law..Wow macam tak percaya!!
Cousin aku kata kakak aku macam chandi borobudur....hahah


No comments: