Tudung Bawal VS Tudung Express!!

Assalamualaikum



Nenek aku serta saudara mara dari Indonesia datang seminggu sebelum wedding day kakak aku. Satu hari bila aku kata aku nak pergi beli tudung mak aku pesan beli banyak-banyak untuk nenek dan makcik. Jadi aku pun tanya nenek aku “Nek nek…nenek suka tudung yang macam mana?”. Nenek aku pun jawab “Jangan beli yang tudung express, beli yang tudung bawal”.

So, aku pun pergilah bandar beli tudung walaupun dalam hati aku timbul persoalan “apasal nenek tak suka tudung express ya? Tudung express kan sesuai, kemas dan mudah dipakai untuk golongan makcik-makcik serta golongan yang lebih tua. Kalau tudung segitiga orang muda pun kadang-kadang rasa payah nak bentuk, hairan!”

Bila aku pulang ke rumah dengan membawa tudung yang aku beli aku pun tanya dengan nenek apasal tak suka tudung express? Then, nenek jawab “tudung express dah ketinggalan zaman di Indonesia, tudung bawal yang laku”..huahua…

Terbaliklah pula dengan kat Malaysia… 


1 comment:

armouris said...

info tentang tudung di SIHAT SELALU - Cara Mudah Pilih Tudung Untuk Dipakai