AKU SANGGUP CABUT GIGI DARIPADA TAMPAL GIGI!!!

Assalamualaikum



Gigi itu anugerah Allah. Kita perlu menjaga ia dengan sebaik mungkin...

BIAR MUKA TAK CANTIK ASAL GIGI CANTIK

KALAU MUKA CANTIK/KACAK TAPI GIGI TAK CANTIK TAK GUNA JUGA!!

Ada orang kata begini “aku sanggup cabut gigi daripada tampal gigi”. Ohohohoh kalau cabut gigi at the end gigi korang dah tak ada lagi. Lainlah kalau gigi kanak-kanak ada harapan boleh tumbuh lagi tapi kalau gigi orang dewasa tak ada harapan boleh tumbuh lagi kecuali gigi bongsu iaitu gigi yang paling belakang. Jadinya terpaksa pakai gigi palsu. Korang nak ker pakai gigi palsu? 

So, seharusnya kita menjaga anugerah Allah yang sangat bernilai ini. Bagaimana nak menjaganya?Mudah…..

Gosok gigi sekurang-kurangnya 2 kali sehari. Paling penting sebelum tidur kena gosok gigi.
Flos gigi sekurang-kurangnya sekali setiap hari.
Berjumpalah dengan doktor gigi 6 bulan sekali.

Kenapa aku cerita pasal gigi hari ni? Sebab aku nak pergi tampal gigi..hahahaha..PEACE!
 



5 comments:

Alifah Ahmad said...

Aku antara orang yang menyokong statement "aku sanggup cabut gigi daripada tampal gigi”. Bukan atas alasan tak pandai jaga gigi or memang suka cabut gigi. Tapi lebih kepada gambaran kesakitan yang dialami.

Selamat menampal gigi ye..^^

Anonymous said...

Sy lbih prefer tampal gigi berbanding cabut, sbb sy syg gigi sy :)
Rsa ngilu bila ditampal gigi 2 lain critanya~

Cik Zai said...

Saya pun lebih rela tampal gigi dari cabut gigi. Nyilu tu belakang cerita yang penting gigi kita masih ada ^_^..Kalau nak ikutkan tahap kesakitan aku rasa cabut gigi sakitnya berhari-hari jugalah baru sembuh tapi kalau tampal gigi 20 minit jer..hihih

Cik Nurul said...
This comment has been removed by the author.
Syat0za Zai said...

terima kasih doktor gigi! =B

flos tu ape eh? wuu~