Dekat pasar pun boleh rambang mata ish ish ish...!!!


Assalamualaikum





Aku  :  Mat jom kita gi pasar beli ikan. Mak suruh beli ikan.
Abang aku  :  Jommmmmm….

Drummmmm…..kitorang pun sampailah kat pasar ikan. Rupanya di waktu pagi ikan kurang dan kalau kurang harganya akan mahal sedikit. Tidak mengapa asal ikan yang dijual segar-segar. Misi pertama selesai.

Abang aku  :  Kita beli sayur dekat pasar sayur jerlah hari ni.
Aku  :  Sayur dekat sini tak best. Kalau di pasar Takada freshhh….

Memandangikan hari ni hari minggu so abang akupun terima pendapat aku. Kita pun pergilah ke sana. Sampai sahaja di sana ohohohho aku mula rambang mata. 

Jalan sedikit jumpa buah rambutan…

Jalan sedikit jumpa buah manggis…

Jalan lagi jumpa buah cempedak…

Mentang-mentanglah sekarang musim buah pelbagai jenis buah ada. Sampai aku dah tak pandang sayur….

Itu baru area buah-buahan belum area makanan, area haiwan peliharaan, pokok-pokok bunga etc... 



Lastly, satu ikat sayur jer aku beli. Yang lain aku beli buah manggis, pisang, bakso etc……Opppssss terlebih sudah….baru 1/4 kawasan pasar aku teroka. Kalau aku pusing satu round pasar entah apa-apa aku beli. 

Dekat pasar pun boleh rambang mata ish ish ish...tak elok macam ni. Lain kali aku terpaksa tutup mata kalau nak beli barang kat sana...hihihih


4 comments:

CikNana said...

haha..beli semua ba..

wanie said...

hahaha... tgk mknn skit ja rmbg mta dah..

MAlU WEH! MANALA NAK SOROK MUKA JANTAN AKU NIH!
http://pulsowanie.blogspot.com/2012/01/status-aku-takder-sorang-pun-like.html

robowtasmara said...

ehh kalau tutup mata nnt terlanggar apek jual sayur pulak nnti, hehe

Cik Zai said...

Cik Nana: Kalau sy bli semua pokai terus....hihih

Wanie: memang tak boleh tahan tengok makanan....^_^

Robowtasmara: Hahahahhaha...sy dapat imagine kalau tlanggar apek jual sayur...silap2 dikejarnya saya keliling pasar...hahahha