Korang tak takut ker mengaibkan si polan kat laman sesawang....!!!

Assalamualaikum



La ni berapa ramai blogger serta facebooker yang ditahan atas kesalahan menyalahgunakan kemudahan laman sosial……

So, sebagai seorang blogger, facebooker atau paling senang khusus kepada pengguna internet kita kena berhati-hatilah mengeluarkan pendapat serta jangan sesekali menggunakan kemudahan laman sosial sebagai tempat melepaskan emo atau amarah. Sebab bila kita emo dan marah ni pintu akal fikiran kita pun tertutup then tanpa kita sedari macam-macam yang kita lakukan di luar kawalan contohnya memaki, mencaci, menghina seseorang yang membuatkan anda emo. 

Mungkin korang rasa “erk eleh salahkah aku kata dia macam tu?” memang betul pun. Mungkin kalau bukan di dunia maya ianya dianggap kesalahan ringan tetapi bila anda mengaibkan seseorang di dunia maya ia sudah menjadi kesalahan yang amat besar. Sebabnya mudah! Anda telah mengaibkan serta memalukan seseorang ke seluruh pelosok dunia. See..anda boleh kena SAMAN…

So, kena berhati-hatilah…jangan lupa think twice before you press ENTER!

7 comments:

Aesya Zealous said...

betul tu.. malu dpn org ramai..

akuamir said...

setuju,, tak gemar lah tgok aib2kan orang kat FB tuh.. blog ade jugak,,hehe

akuamir said...

lagi satu,, suke pic tuh,, THINK b4 you click.. wau wao.. makeYOUthink,, :D

Mr.N said...

sokong 100%

ANA D said...

betol2..hehehe..

dapurCikWan said...

setuju sangat!

Cik Zai said...

Terima kasih semua....komen anda sangat positif...Xie xie ni, arigato ^_^