LUAHAN RASA!!!


Assalamualaikum


Pic from google

Kadang-kadang terlintas difikiran…
Semakin kita dewasa semakin banyak dugaan yang mendatang..
Bahkan dugaan yang lebih kompleks dan rumit mendatang silih berganti..
Sejauh mana kerumitan dugaan tersebut?
Lebih kompleks dari soalan SPM…

Bukan manusia kalau tidak diuji…
 dan
AllAH SWT tidak akan membebankan seseorang melebihi kadar kemampuannya….

Ya itu aku tahu dan sangat setuju…
Tetapi kadang-kadang aku kecewa…
Wanita seperti aku mudahnya menangis…
Bukan bererti aku lemah…
Tangisan ibarat teman akrab…
Ia juga mampu menjadikan aku lebih kuat…
Malah lebih tabah…

Terima kasih Ya Allah atas segalanya…
Dan aku pasti semua yang berlaku tentunya berhikmah…
Semoga aku menjadi manusia yang semakin tabah…

“Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan, sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.”(Surah al-Insyirah: 5-6)


No comments: