PENTINGNYA BACKUP TEMPLATE!!!


Assalamualaikum


Pic from google


Akhir tahun 2011 aku ada isytiharkan blog aku dalam keadaan daruratkan. Sehinggakan blog aku yang amatku sayangi terpaksa aku korbankan templatenya hahah. Punca? Aku lupa nak backup template! Bertuah sangatlah! Aku plan nak cantikkan kotak komen tapi tak boleh juga dan disebabkan asyik coding bahagian komen berpuluh-puluh kali sampai aku tak perasan aku dah terdelete code bahagian komen yang mana satu.

Aku ada try nak selamatkan. Aku usha dari blogger otai punya tutorial. Tutorial tu memang jumpa tapi bila aku buat tutorial tu huhhhh no hope!! Lastly,aku dah malas nak coding keputusan yang nekad aku ambil adalah dengan menukar template. 

Bila aku beralih kepada new template aku kenalah mula balik memperkemaskan blog aku. Edit sana edit sini dan hari ni jadilah template aku kemas sedikit walau tak secute dulu. Cehhhh….

So, lepas ni korang kalau nak edit template tu jangan jadi seperti kes aku. Korang backup awal-awal template korang jadi bila ada masalah korang boleh dapat balik template lama korang. Bukan apa kalau tak ada backup template kat mana korang nak cari template yang ngam dengan jiwa korang? Haaa…sila jawab…! Korang terpaksa mula proses mengedit template dari A hingga Z.

Sidebar Background Image blog aku yang sekarang ni pun aku tak berkenan sangat. Aku suka yang dulu. 

Haa! Ni lagi satu kesilapan aku. Suka delete Sidebar Background Image yang dah di create. Kat mana nak cari? Terpaksalah create yang baru….bertuah sangat-sangatlah CZ…





2 comments:

RzaaL said...

Nice Share nih, udah diingetin :D

Nelly The Strange said...

dulu pernah tak backup , gelabah habis !!