Bulu Mata Palsu....tak ker merimaskan.....


Assalamualaikum




Aku hairanlah kenapa orang sekarang suka sangat pakai bulu mata panjang-panjang…

Adakah disebabkan trend?

Atau…

Mungkin diorang suka bulu mata panjang-panjang seperti orang-orang Arab dan India???

Atau...

Mungkin sebab suka-suka….

Tapi pendapat akulah…Orang Asia bila pakai bulu mata macam tu tak cantiklah…sebab mata orang asia memang dah dikurniakan dengan mata yang sangat sepadan dengan bulu mata yang tidak terlalu panjang dan tidak terlalu pendek…

Jadi bila kita pakai bulu mata palsu yang panjang tu mata kita akan nampak pelik…Korang tak percaya korang cubalah pakai. Senang cerita korang lihat jer kat tv. Artis-artis banyak yang suka pakai bulu mata palsu.

Lagi satu bila pakai benda tu tak ker merimaskan? Buka pasang buka pasang…yelah sebab solatkan 5 waktu sehari semalam jadi bila nak ambil wudhuk mesti buka kalau tak  buka nanti air wudhuk tak sampai…dah solat kena pasang lagi…BUANG MASA!! 

Nilah yang terjadi bila nak cantik apa-apa pun kita sanggup lakukan. Sepatutnya kita hargai kecantikan semualajadi yang Allah anugerahkan kepada kita.

PEACE....

4 comments:

fathin pocoyo said...

btul jg...demi cantik sanggup mlaku kan apa sja...
nasib sya nie x pandai bergaya..hehe

dear yayah said...

bulu mata palsu mcm unta.. ahaha.. bersyukur je dgn apa y ada kan bagus? hihi

Cik Zai said...

Bergaya boleh tapi kalau boleh takyahlah yg menyusahkan..tak g2 kan fathin...^_^

Cik Zai said...

Yup...Allah dah pinjamkan kita bulu mata yang sangat sempurna..^_^