Apa sebab ramai nak kahwin time cuti jer? Kalau hari lain tak boleh ker?..


Assalamualaikum


Kawan aku yang sorang ni bila nak kahwin? ^_^

Hari cuti macam rasa tak cuti bila sibuk. Aku bagi contoh bila cuti time nilah ramai yang kahwin, ramai yang bertunang. Kalau lalu dijalan raya pasti jumpa kereta pengantin yang telah dihias dengan riben2.

Apa sebab orang ramai nak kahwin time cuti jer? Kalau hari lain tak boleh ker?....

Heheheh, memanglah orang ramai nak kahwin time cuti kalau tak cuti manada masa nak buat persiapan. Lagipun seronok ke majlis-majlis perkahwinan atau pertunangan ni sebab masa nilah kita dapat mengeratkan hubungan silaturahim sesame keluarga dan masyarakat. Bukannya asyik dengan kerja, menyendiri, tak nak bergaul dan sebagainya. Itu namanya terlalu bersikap individualistic. Haa tak baik macam tu sebab bila kita mati siapa yang nak uruskan jenazah kita? Keluarga kita juga kan, jiran-jiran kita jugakan dan saudara seagama kita juga kan…haa lepas ni rajin-rajinkan diri menghadirkan diri ke majlis-majlis baik macam ni.

So, esok dah mula kerja dah. Masa begitu pantas berlalu…Apa-apa pun cayyo CZ!!! ^_^

No comments: