Buat apa nak balik rumah mertua selalu....


Menantu….

Buat apa nak balik selalu
Rumah aku kan kat sini
Nak ke sana alahhh seganlah
Susah nak tinggal dengan mak mertua ni
Takut diorang cerewet sangat
Itu tak kena, ini tak kena….
Jauh sangat…
Busy……
Bla…bla..bla….

Mertua….
Asyik-asyik janji nak balik
Bila ditelefon hari Rabu nak balik, lusa, tulat….
Tapi sampai sekarang tak nampak batang hidung
Sampaikan cucu tak kenal nenek datuknya
Susah sangatkah nak balik
Bukan harta yang diminta
Cuma bila berkumpul beramai-ramai….
Bekumpul bersama menantu, cucu-cicit…..
Kasih sayang dapat dipupuk…

Haaa kepada menantu-menantu di luar sana baliklah melawat ibu dan bapa mertua korang. Kalau tak seminggu sehari dua pun cukup ^_^.

1 comment:

Mishter Izwän said...

hahaha, sy tak kwin lagi . so tak rs kan lagi situasi cm ni