Kecil-kecil dah ditinggalkan ibu....


Asssalamualaikum

Bukan gambar sebenar

Pagi tadi aku terperasan ada seekor anak kucing di halaman rumah. Masih kecil lagi kucing tu malah masih bertali pusat. Masa tu sedikit pun tak rasa sesuatu yang ganjil hinggalah pada waktu petang aku bermain badminton dengan adik, aku terperasan kucing tu telah ditinggalkan ibunya. Entah kemana ibunya…Rasa bersalah wei…Mesti kucing tu dah haus sejak pagi tak menyusu.

Aku yang tak tahu apa-apa lantas bagi jerlah susu nespray. Kalau ikutkan memang tak boleh beri susu lembu tapi dekat mana aku boleh dapat susu khas untuk kucing dalam masa terdekat ni…Aku bagi jer mana yang ada dulu....

Sekarang ni anak kucing tu tengah tidur nyenyak..aku harap sangat-sangat anak kucing tu sihat walafiat. Kesian sangat-sangat sebab kecil-kecil sudah ditinggalkan ibu..Apa perasaan korang bila ditinggalkan ibu di saat mata masih belum dapat melihat lagi? 

Sedihkan…. 

1 comment:

ciksukaberangan said...

hhhmm.. sedihnye... dulu ada juga jaga kucing ditinggalkan ni.. hidup. alhamdulillah. tapi kene jaga betol2.. huhu