A GOOD EXAMPLE WITH HIJAB


Assalamualaikum….

Kadang-kadangkan bila kita nasihat orang payah sangat.  Cakaplah dari pagi hingga ke petang hingga ke malam tak masuk masuk juga. Benda senang yang agama wajibkan ni pun kita tak boleh buat. Penat jer Ustad, Ustazah, Lecturer, cikgu-cikgu kita ajar sejak sekolah rendah sampailah ke peringkat intitusi pengajian tinggi tapi tak terkesan juga dihati erk. Alahai.. kang bila bagi nasihat dikatanya pula ‘belum dapat hidayah’…Nak tunggu-tunggu hidayah sampai bila kalau takada usaha langsung  nak pakai.


Senang ceritalah bagi yang masih ragu-ragu nak pakai ker tidak, nak pakai ker tidak..Korang boleh lihat gambar di atas dan renung-renungkan…ok ^_^? 


Bila dah pakai tudung tu ingat tau, kita bukan tutup kepala jer, kita bukan tutup kulit tapi kita  TUTUP AURAT…

PEACE…

1 comment:

HyatiMolly @ Tunung said...

knowledge should make us humble not the other way..