Boss saya taknak buat kerja ni!


Assalamualaikum…



Aku ingat lagi masa mula-mula aku lapor diri dekat ibu pejabat aku dapat unit yang memang dari awal aku tak nak dan hari-hari CZ doa agar ditempatkan ditempat lain selain dari unit tu. Namun siapalah diri  ini, CZ hanya mampu merancang dan Allah yang menentukan segalanya. Aku ditempatkan unit yang memang aku  tak nak! Seriously!

Pertama- Aku memang tak nak unit tu dari awal!
Kedua- Bila aku masuk unit tu wow kerja bukan main banyak, sampai tray masuk aku dah macam gunung. Dokumen-dokumen banyak sangat tak filing. Nasib baik staff sebelum aku tu pregnant so aku faham.
Ketiga- Aku takut nak jawab soalan-saolan foreigner yang banyak sangat dan BI diorang expert sangat sampai kadang kala aku tak dapat nak beza dorang cakap orang putih ker cakap arab ni?!!&^% Toing!
Cik Zai jumpa bos….

Boss saya taknak buat kerja ni. Susah boss, saya dah try buat tapi tak dapat…
Boss: Alaaa, mula-mula memang macam tu. Tak faham tu biasa bagi orang baru. Awak try buat dulu n bla bla bla….
So, Cik Zai pun try la buat walaupun CZ mula dari zero. Memang Cik Zai bingung. Ada satu masa tu Cik Zai nangis sembunyi-sembunyi bawah meja kerana tension sangat dengan kerja yang banyak.

Selepas 7 bulan…

Cik Zai dah terror sikit…..

Cik Zai rasa macam dah jatuh hati dekat unit ni. Tray masuk CZ pun tak jadi gunung dah. Cik Zai dah tak takut dah nak bercakap orang putih dengan foreigner yang datang. Telefon pun CZ dah tak engagekan seperti mula-mula CZ kerja dulu hahahah.

Semua staf dekat unit ni baik sangat-sangat termasuk pegawai aku. Thanks a lot semua kerana banyak membantu di saat CZ tak tahu apa-apa pun.

Betullah, Allah lebih mengetahui mana yang terbaik buat hamba-hambaNya. Terima kasih Allah kerana menganugerahkan kerja yang cukup unik buatku.

2 comments:

hayati abdullah said...

okaylah tue...sekurang- kurangnya kita sentiasa positifkan minda kan... kena slalu percaya & yakin pada rezeki Allah bagi itu terbaik buat kita :)

d0d0l said...

Ko nangis ek jenab? Hahaha...nak.tisu?