PARODI


Assalamualaikum…

Disebabkan unit tempat aku bekerja adalah unit yang sangat kecik so kitorang jarang buat aktiviti luar seperti family day dan sebagainya, bukan lagi jarang tapi aku boleh katakan tak pernah kot. Memang ada plan tapi tak menjadi-jadi lagi.

Tapi... itu bukan menjadi masalah untuk aku yang tak boleh duduk diam ni join aktiviti sebab unit lain kan banyak contohnya Unit Paramedik & Auksiliari. Ni unit kawan aku tapi aku suka join sebab diorang plan aktiviti selalunya menjadi.


Hari Ahad lepas kitorang pergi lawan bowling kat The Mines. So, kitorang memang siap-siap buat satu team yang dianggotai oleh 4 perempuan yang sangat lemah-lembut. Nama kumpulan kitorang ‘parodi’. Mungkin sebab ramai sangat orang suka buat parodi sekarang ni tu yang ketua kitorang bagi nama parodi. Alaa…nama power sangat pun kalau kalah tak guna juga. Realitinya kitorang memang kalah, bukan kalah sikit tapi kalah teruk hahahhaha. Sorang peserta kumpulan kitorang dapat anugerah ‘Juara Longkang’  tapi seriously bukan aku walau hakikatnya bola yang aku baling banyak masuk longkang juga hihihihi.


Kitorang sempat ronda-ronda The Mines. Cantikkan suasana kat sini. Bila tengok bot-bot  (aku pun tak pasti apa nak panggil kenderaan air ni) yang dihias cantik macam ni kawan aku anis da plan nak dinner dalam boat tu. Aku kata kat anis "kalau hang dinner dengan bf kat boat tu aku simbah korang dua sampai basah!"

Kitorang sempat makan kat restoran ‘Serai’. Sejujurnya, korang takyah pergi situ. Makanan tak sedap. Kalau aku jadi juri masak yang jahat  aku akan kata macam ni ‘korang takyah jual, korang bagi free pun orang tak nak’ tapi kalau jurimasak yang baik aku akan kata macam ni 'kena pergi kursus masak lagi'…Patutlah macam tak ada pelanggan masa kitorang makan kat situ. Kitorang tertipuu..huwaaaa..


Sebelum balik kitorang sempat ambil gambar beramai-ramai. Ni laaa di antara peserta-peserta bowling dan juga urusetia-urusetia. Separuh dah balik dah. 

Walau kalah tapi kitorang enjoy...ayat skema.....

No comments: