SUKA DUKA BUJANG


Assalamualaikum...


Minggu lepas Cik Zai beli writing table kat Carefour. So, hari Sabtu lepas datanglah seorang uncle hantar meja yang aku beli tu kat rumah.

‘Hantar percuma tapi pemasangan kena bayar’..itu aku tahu…

Cik Zai: Uncle kalau pasang terus bolehkah?
Uncle: Pasang kena cas cik.
Cik Zai: Berapa uncle?
Uncle: Hmmm....Kalau meja hmmmm RM40.
Cik Zai: Tapi staff kat Carefour kata RM30….
Uncle: Kalau RM30 suruh itu orang datang sendiri pasang. Meja memang RM40.
Cik Zai: Takperla uncle, takyahla pasang. (Uncle ni tipu, dia saja upkan harga. Adaka patut pasang meja dia cas RM40, dulu almari RM50 jer. Almari dengan meja jauh beza kerumitannya. Patut RM20 jer)…

So, aku pun tryla pasang sendiri walaupun aku tak pasti aku boleh pasang ker tak ni. Macam nila hidup jauh dari family. Kalau tinggal dengan family senang jer. Boleh suruh bapa atau abang atau adik. Free of charge lagi.

Hanya perlu skru driver jer.....macam kacang...
Mula-mula bingung juga tapi try buat step by step lama-lama terpasang juga dan akhirnya siap.

Laaa senang jer nak pasang meja ni. Nasib baik tadi aku tak upah uncle tu tolong pasangkan meja aku. Kalau tak rugi RM40 aku hihihihih.. Walaupun RM40 tu tak banyak tapi yang aku tak puas hati uncle tu cuba nak tipu orang yang lurus bendul dan naif sangat macam aku ni….hihihihi

Taraaa...meja dah ada so senang nak study dah sambil-sambil online....

1 comment:

Anonymous said...

Cantiknya meja pink..!!! Study smart ok..