TERLEBIH GAJI!

Assalamualaikum…



Patutlah aku rasa gaji aku banyak semacam jer sejak masuk kerja ni. Disebabkan kebanyakan member Cik Zai asal Peninsular Malaysia so Cik Zai jarang nak bincang pasal gaji atau nak banding-bandingkan gaji dengan member yang lain.

Cik Zai perasan gaji terlebih semalam. Masa tu Cik Zai nak update HRMIS. So, CZ dan member ofis pergilah unit gaji untuk jumpa staf yang buat gaji Cik Zai tuk confirmkan kesilapan tu. SAH!! MEMANG TERLEBIH GAJI!!! Sila teliti butiran gaji Cik Zai dapat di bawah ini.
Gaji Pokok
Imbuhan Tetap Perumahan
Imbuhan Tetap Khid Awam
Elaun/ B.I Wilayah
Elaun Perumahan Wilayah
Korang nampak tak yang Cik Zai highlight tu. Ada dua untuk perumahan tu. Haa... yang tula terlebih. Sepatutnya kalau dah dapat Elaun Perumahan Wilayah, Imbuhan Tetap Perumahan tak sepatutnya dapat.

So, diorang dah bagi 6 bulan ITP. Untung tak Cik Zai ^_^??? Untunglah sangattt! Cik Zai kena bayar balik semua tu. Rasa nak marah jer dengan orang yang buat gaji atau orang yang buat kew.8. Apasallah diorang tak stopkan ITP Cik Zai.

Cik Zai kena akui jugala diri ini silap sebab ni gaji Cik Zai. Cik Zailah kena tahu berkenaan gaji Cik Zai. So, korang semua baik cek gaji korang betul-betul. Kot-kot ada diantara korang yang terlebih gaji juga macam CZ. Kalau beberapa bulan terlebih tu takper lagi. Kalau dah bertahun-tahun cuba korang bayangkan berapa banyak korang kena bayar balik. Mungkin masa ni diorang tak detect lagi tapi effect masa pencen nanti. Lebih seringgit pun diorang akan kutip balik. Jangan kita menangis masa pencen nanti sudah.

Alhamdulillahlah Cik Zai dapat tahu awal sikit walaupun hakikatnya taklah awal sangat hahahaha…Sekarang tengah fikir nak bayar sikit-sikit ker nak bayar lump sum????

2 comments:

intandayani said...

bpe ek elaun tu?nasib la baru 6 bln kan..kalo setahun haru oii nak bayar balik..

Cik Zai said...

Ar2..nasib baek 6 bulan jer...tapi yang peliknya kawan2 Cik Zai pun sama juga...terlebih gaji...hahahah...semua tension pas dapat tahu..