KERJA!

Assalamualaikum…

Sejak pagi sampai ke malam aku buat kerja tapi tak siap sepenuhnya juga. Kadang-kadang aku rasa aku OT hari-hari termasuk hari Sabtu dan Ahad pun takde guna juga. Aku cuma dapat siapkan separuh je. Kalau aku tak buat macam ni kerja aku lagi bertimbun.

Aku hairan juga bila tengok staff lain elok jer boleh buka internet, boleh bercakap di telefon lama-lama, boleh mesej-mesej, boleh makan-makan masa kerja, sempat borak-borak dengan kawan sebelah-sebelah. Amboiii, banyak sangat masa korang…

Aku harap satu hari nanti aku dapat tukar ke bahagian lain. Lagi baik kalau dapat tukar ke Sabah terus. Dah hampir setahun aku buat kerja ni. Apa yang aku boleh katakan, kerja ni volume dia banyak sangat. Bukan tak menghargai kerja sekarang. Rasa seronok juga kerja macam ni tapi kadang-kadang rasa tak terdaya. Bilalah aku dapat sambung study kalau masa aku hari-hari dari pukul 7 pagi sampai pukul 8 malam kat ofis je.

Orang selalu kata… “ko ni asyik kerja-kerja, ofis-ofis”… Aku kalau boleh pun tak nak macam tu, tapi aku je yang faham kerja aku bagaimana.

Dulu penceramah ada cakap “Bila mula kerja nanti ada orang yang akan dapat kerja banyak, ada orang yang dapat kerja relax”… Betullah cakap penceramah tu. Aku diantara orang yang terpilih dapat kerja banyak. CC aku aku selalu kata “Takper Zai dapat kerja banyak dan susah sekarang, nanti pergi mana-mana semua boleh”…. Insyaallah..

 Sekian.

Nasib baik ada gambar anak buah Cik Zai. Hilang juga tension kerja bila lihat gambar ni....

No comments: