PROGRAM TADARUS AL-QURAN SEMPENA BULAN RAMADHAN

Assalamualaikum…


Masa keja kat tempat lama memang langsung takder program macam ni. Al-maklumla dulu Cik Zai keja kat private. Alhamdulillah, dapat keja kat sini macam-macam program diorang buat contohnya sesi Program Bicara Rohani, Majlis Halaqah Ilmu, juga termasuk Tadarus Al-Quran dan sebagainya. Rasa kerja bukan sekadar kerja tapi kerohanian juga dititiberatkan.Alhamdulillah...

Tadarus ni dibuat sepanjang bulan Ramadhan sehingga “Khatam”. So, masa rehat tu takderla kita habiskan masa tido ker dan lakukan benda tak berfaedahkan. Haa nak contoh lagi? Contoh yang paling ketara berfacebookla. Cuba kita fikir sejenak dalam tempoh sejam masa kita rehat tu kita dapat kumpul pahala banyak banding kita berfacebook kita tak dapat apa pun.

So, kepada kawan-kawan Cik Zai yang belum join tadarus jomla kita ramai-ramai pergi tadarus. Masa tadarus tu nanti ramai kawan-kawan yang dapat membantu memperbetulkan tajwid kita, bacaan kita di samping kita dapat berkongsi ilmu yang kita ada. Korang nak dapat banyak pahala ker tak? Kalau nak jom kita pergi dewan aras 8 sama-sama pada tiap-tiap waktu rehat ^_^.

Sekian...

2 comments:

Princess Ariyana Wira said...

KWN JE? Kiter CZ? :p

Cik Zai said...

Jommmmmmmmmmmmmm ^_^