KITA SUDAH BEKERJA BERSUNGGUH-SUNGGUH TETAPI KENAPA MASIH BELUM KAYA?

Assalamualaikum...


Rezeki Tersumbat
Penyumbat rezeki bukan angkara manusia tetapi kerana kita lupa kepada pemberi rezeki. ...
Berikut adalah beberapa penyumbat rezeki
Melakukan maksiat semasa bekerja ataupun semasa berniaga.
Aktiviti bekerja ataupun berniaga melalaikan kita daripada mengingati tuhan.
Hutang kita kepada arwah kenalan, tetapi belum sempat dibayar sepenuhnya.
Benci bersedekah, tetapi sanggup belanja rakan bisnes habis-habisan.

Semoga menjadi iktibar untuk kita semua


Dipetik dari Buku Urus Wang Semasa Gawat/ Terbitan PTS Professional Sdn. Bhd.

SEKARANG SAYA SENIOR

Assalamualaikum…

Rindu dengan kakak-kakak semua...lepas ni xda dah macam ni...

Hari berganti hari…
Bulan berganti bulan…
Pekerja lama keluar dan pekerja baru pula otw…
Siapalah pekerja bertuah yang dapat satu unit dengan aku tu…
Harap korang banyak-banyakkan bersabar bila kat sini…
Tak sabar nak lihat gelagat pekerja baru… hehehehe
Jangan sesekali fikir nak tukar sebelum Cik Zai yang lagi senior ni dapat tukar…
Kepada senior-senior saya selamat dah korang…
Tahniah…