DAH HABIS RAYA BARU BALIK KAMPUNG!

Assalamualaikum......



Cik Zai tak sabar nak jumpa budak kecik ni...

Flight CZ esok pagi pukul 7.00 am tapi sekarang ni tepat pukul 9.00 malam CZ da terpacak kat LCCT. 

CZ kena tunggu 10 jam lagi. Well itu perkara biasa kena bermalam kat LCCT...hihihih sebab kalau CZ gerak pagi confirm2la CZ akan ketinggalan flight.. 

CZ rela weiii......



TIADA KENAIKAN GAJI

Assalamualaikum...


Korang marah tak kalau korang tak naik gaji? Yelah, makin hari taraf hidup semakin tinggi tapi gaji kekal sama.

Kalau yang kerja swasta tu ada bos yang tak bagi naik gaji. Kesian sangat-sangat. Dahla bagi gaji ciput pastu suka hati dia nak bagi naik atau tidak.

Itu bukan isunya…

Sepatutnya bulan ni CZ dah dapat kenaikan gaji. Malangnya, cek penyata gaji tup tup memang sah aku tak dapat pergerakan gaji. CZ dah keja setahun kat sini. Tarikh pergerakan gaji pun CZ tahu. Fikir punya fikir mesti ada something wrong. Perubahan penyata gaji pun tak dapat lagi macam mana nak naik gaji.

Mula-mula ingatkan diorang lambat proses pergerakan gaji CZ dan CZ rasa mungkin ambil masa juga kot untuk urusan kenaikan gaji ni.

Fikir punya fikir hmmm betullah apa yang CZ jangka. Ada masalah pada LNPT 2012 Cik Zai. Bila cek HRMIS status masih “Deraf” lagi. Patutlah. Bermaksud CZ tak hantar lagi LNPT 2012. Adehhhh Cik Zai Cik Zai…Apasallah careless sangat-sangat..

Hmmm, Cik Zai dah setlekan LNPT tu hari ni. Tinggal tunggu officer sahkan. Walau rasa cuai tapi tetap ada pengajaran juga kat sini. Next time rajin-rajinlah semak status LNPT dan ambil tindakan awal. Sebab LNPT ni melibatkan gaji. Takder buat maka tak naiklah gaji.

So, korang semua pun jangan jadi careless macam Cik Zai.

Sekian, terima kasih.