NOTA JAHITAN

Assalamualaikum...

Buku ni dan 9 tahun Cik Zai tinggal tapi baru nak tengok-tengok apa benda aku tulis dalam buku ni sebab Cik Zai nak sambung nota jahitan yang baru belajar hari tu. Bila buka page by page MasyaAllah! Cik Zai baru perasan banyak benda aku belajar lepas habis SPM dulu. Aku jer tak ingat.

Cover nota

Pola Baju Melayu

Pola Kain Kembang


Pola Baju Kurung
Nota pun dah bertompok-tompok coklat dah. Tu tandanya aku memang jaga buku ni sangat-sangat okay. Cover tu masih cantik lagi sebab Cik Zai dah balut dengan kertas pembalut hadiah. Don’t ever judge books by its cover. Yeahh salahh, sekarang ni orang kalau beli buku pun memang tengok cover dulu.

See, Cik Zai pernah belajar buat baju kurung, baju melayu, pelbagai jenis skirt, seluar pun ada. Ohemmjayy….. ni maksudnya kena buat ulangkaji jer ni insyaallah boleh buat. Korang pun dah boleh hantar kain dekat Cik Zai, tupunnn kalau korang tak takut kain korang jadi bahan experiment... wahahaha….

Buku ni aku tak akan buang dan tak akan bagi kat sape pun sebab ada sentimental value. Lagipun aku jer paham apa nota yang aku buat. 



2 comments:

intandayani said...

Seronoknya boleh menjahit

zaleha said...

hai CZ...
kenapa saya email asyik error je..
salam perkenalan dari akak..zalehasahabudin@ymail.com