UJIKAJI JAHIT

Assalamualaikum

Syukur Alhamdulillah, dah masuk fesyen ketiga Cik Zai belajar ilmu jahit menjahit. Cik Zai ambil kelas weekend jer sebab hari biasa CZ kerja.

Baju Kurung Pesak Gantung & Kain Lipat Batik
Baju Kurung Moden & Kain Kembang Payung
Baju Kurung Pesak Buluh & Kain Ombak Mengalun

Kalau tanya orang Pro diorang kata Baju Kurung Moden lagi senang tapi kalau tanya Cik Zai ofkosla Baju Kurung Pesak Buluh lagi senang hihihi. Nak lakar pola pun senang, ni anak buah aku lakar pun lepas ni.

Sebelum Cik Zai belajar ilmu jahitan ni, memang dah buat pertimbangan banyak kali dah dari segi pro & kontra. Sebab sebelum ni dua hati antara nak sambung degree atau nak belajar ilmu kemahiran. Kalau belajar ilmu kemahiran ni, belajar tak habis pun at least aku boleh jahit baju sendiri, baju family dan baju orang. Kalau sambung degree semata-mata nak dapat segulung ijazah, dengan tak minat kos yang ada satu hal, bazir duit banyak-banyak, belajar sekerat jalan baik fikir masak-masak. Aku kena audit semula niat nak sambung degree tu.

Masuk balik cerita belajar menjahit ni. Sejak belajar menjahit ni rezeki orang hantar kain mencurah-curah ke ladang gandum. Korang, Cik Zai budak baru belajar… Sorryla kalau CZ tolak kain korang sebab aku tak nak kain korang jadi bahan ujikaji. Kang tak jadi baju korang haaa jangan nangis-nangis depan aku sebab aku awal-awal da pesan aku ni budak baru belajar dan banyak benda lagi aku kena explore….

Satu hari nanti bila Cik Zai dah pro, boleh da jadi Cikgu jahit, tak pun buka butik. Haaaaa impian tu penting. Semoga boleh jadi orang yang sentiasa bermanfaat untuk orang lain. Insya-Allah.

Ni baju kurung pesak buluh yang baru siap. Tinggal nak pakai jer.
Sekian


No comments: