JUBAH MUSLIMAH

Assalamualaikum…

Ni cerita minggu lepas.  CZ dapat abiskan kelas jahitan Fesyen Jubah Muslimah dengan jayanya selama 20 jam.

Dalam banyak-banyak fesyen yang Cik Zai belajar, fesyen Jubah ni la yang paling CZ tunggu-tunggu. Sampaikan family datang KL pun CZ sempat lagi curi masa pergi kelas.

Korang pun mesti pernah pergi survey harga baju dan perasan harga jubah jarang bawah seratus ringgit. Semua harga RM100++ padahal simple jer kain color hitam. Why?!

Lepas belajar buat jubah ni Cik Zai dah boleh buat kesimpulan sebab mengapa dan kenapa harga jubah menjadi mahal. Kalau tengok pola hmmm takdela susah sangat sebab tak perlu buat kain@skirt pon. Potong kain pun senang.

Harga kain yang mahal sebenarnya!

Jubah ni bukan boleh pakai kain yang nipis macam kain baju kurung tu. Lepas tu kain tak boleh jarang dan paling penting kain mempunyai bidang 60 inch. 45 inch boleh jer sebenarnya tapi renyah. Kepada sesiapa yang hantar kain dengan Cik Zai nak buat fesyen jubah tapi kain 45 inch memang kecik beso kecik beso je aku tengok orang tu. 

Fikir- fikir bila dah pandai buat fesyen jubah ni kan, rasa nak jahit jubah jer sampai bila-bila, fesyen lain goodbye dan kalau belajar pelbagai fesyen jubah pun mesti syok. Lepas ni bolehlah pergi kerja pakai jubah jer hari-hari hihihihi. Walaupun jubah tu bukan baju formal pun tapi tu lagi baik dari baju yang formal tapi tak menutup auratkankankan.

Jubah pertama Cik Zai




4 comments:

Asmah Andy said...

zai,kain ombre mcm ni standard harga brp semeter klu sana?

Cik Zai said...

RM19.50 semeter Asmah... Tapi ni aku beli di banting. Mahal sebab 2 tona colornya....

Asmah Andy said...

owh..iya mahal kn kain gini..tp cantik jgk..hihi..

Cik Zai said...

Color pink cantik Asmah... Di Tawau banyak kain murah2..Putrajaya memang xda jual kain meter...huhhh