TAWARAN KUARTERS

Assalamulalaikum...

Hari tu aku dapat e-mel  dengan tajuk Tawaran Kuarters. Ingatkan SPAM dan sikit lagi aku delete. Sekali buka dan baca Alhamdulillah. Aku apply benda ni hampir 4 tahun yang lalu masa zaman aku bujang lagi dan masa tu aku just apply suka2…hahahah.

Ok, berbalik kepada emel tadi, pihak BPH minta sahkan telah dapat emel dan kemukakan beberapa dokumen  sebelum mengambil surat tawaran yang asal. Hari tu juga aku setlekan. Lepas dah ambil surat tawaran , pihak BPH bagi tempoh sebulan untuk setlekan beberapa dokumen termasuk mematikan setem hasil pada dokumen perjanjian serta urusan permohonan baru dengan pembekal utility. Itupun aku setlekan pada hari bekerja berikutnya. Dalam tempoh setengah hari jugala selesai semula urusan. Dah setle boleh pergi ambil kunci.  Lepas dapat kunci boleh pindah terus.. tapi aku tak pindah pun..tunggu ada langsir baru pindah. Langsir tu mak mertua buatkan. Tq so much my MIL. You are the best MIL in the world!
So, ahad lepas aku dan husband dah pindah masuk kuarters dengan rasminya. Seronok tinggal kuarters tu sebab cantik, bersih, ada balkoni, view taman dan yang paling penting  5 minit jer  dari tempat kerja.

Ramai yang dapat EPW tak nak apply kuarters sebab takut tak dapat elaun wilayah. Ahh tak kisahlah dengan elaun tu. Kalau sewa 1 rumah pun kena bayar banyak juga dan lagi satu mana nak dapat rumah yang selesa dekat Putrajaya ni kalau bukan kuarters. 

No comments: